פינדרוס: "אנחנו בישורת האחרונה של ההסכם"

אסתי פלד 1 Comment on פינדרוס: "אנחנו בישורת האחרונה של ההסכם"

חה"כ לשעבר יצחק פינדרוס, במהדורה המרכזית: "אנחנו צריכים ללמוד מהטעויות של הממשלה הקודמת שנפלה בגלל לחץ ציבורי אדיר. צריך לעמוד על הדרישות שלנו אבל בחוכמה. מי שהוציא את הפרסום בנוגע לחשמל הכשר היה חסר אחריות"

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
12:39
30.04.24
יונת קפלן No Comments on המסר שבגללו הניה שוחט עזבה את התור ללחמניות החמות

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חה"כ לשעבר יצחק פינדרוס, עדכן הערב (חמישי) במהדורה המרכזית בהגשת בצלאל קאהן, כי יהדות התורה לקראת חתימה על ההסכם עם הליכוד. "אנחנו נמצאים בישורת האחרונה של ההסכם. יש הסכמות ואווירה טובה למעט ניואנסים קטנים". ביחס לחוק הגיוס, אמר: "בע"ה יחוקק חוק מסודר עוד לפני התקציב ויהיה אפשר ללמוד תורה בשקט. כולם מבינים את הצורך בנושא הזה".

בנושא הדיור אמר פינדרוס: "הוגש מסמך שנמצא בדיונים אחרונים מול הליכוד. כל האנשים שאמורים להיות על השיבר של הדיור יהיו מהמגזר החרדי ולכן יש את הכלים וצריך רק סיעתא דשמיא. השבוע היו פרסומים שגרמו רק נזק וחילול השם". 

"אחד המעכבים הכי גדולים זה ניהול הקרקעות במדינה", הוסיף חה"כ לשעבר. "האחריות אמורה להיות במשרד השיכון תחת שר שיכון מיהדות התורה. גם הכלי הזה יצטרך להיות מנוצל. בנוסף, מינהל התכנון אצל דרעי וועדות הפנים והכספים אצל החרדים".

הוא התייחס לדרישות בנושא הכותל: "הפרובוקציות בכותל אינן חוקיות גם כיום. יש בג"ץ תלוי ועומד. אנחנו דורשים שלא יהיה שום שינוי במצב החוקי ואם בג"ץ יתערב – תהיה חקיקה בנושא. הדרישה חד משמעית שהמקום יתנהל לפי מנהג המקום שקובעת הרבנות הראשית לישראל".

פינדרוס הבהיר: "אנחנו צריכים ללמוד מהטעויות של הממשלה הקודמת שנפלה בגלל לחץ ציבורי אדיר. צריך לעמוד על הדרישות שלנו אבל בחוכמה. מי שהוציא את הפרסום בנוגע לחשמל הכשר היה חסר אחריות".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    אם התירוץ של נתניהו זה לחץ ציבורי (וגם פחד שלו מנקמת בית משפט ביחס לפסקת ההתגברות)
    הפתרון הוא צבא מקצועי, כמו שהציע ח"כ הרב אייכלר כבר פעמים רבות בהצעת חוק שהוגשה מטעמו בכנסת.
    ממילא ביבי מעלה את המלגה לחיילים בקדנציה הזו. ממילא החיילים מקבלים אין ספור הטבות לרבות הכשרות מקצועיות יוקרתיות, סיוע בדיור שאין דומה לו לגבי אזרחים שלא משרתים וכו', אז שיוסיפו עוד תקציב לצבא מקצועי. (ואז נראה גם כמה נשים באמת לא רוצות להתגייס כאשר זה לא נעשה בכפיה)
    מי שיכניס את המחוייבות החוק הזה להסכם הקואלציוני (ורצוי מאוד עוד בחקיקה לפני כינון הממשלה) יעשה חסד עצום עם עם ישראל, כאשר בזה יחסל את המחלוקת הנצחית, יעצור את ההסתה, ויאפשר ללומדי תורה ללמוד תורה בלי כפיה, וגם יעזור לנשים שלא רוצות להתגייס, שלא יכפו עליהן את הגיוס.